Sånginsatser from hell!

Igår var en riktig kanondag i studion!
  Den här sommaren har, precis som de flesta sommrar, inneburit att studion har blivit lidande för att det har förtärts för mycket alkohol, hängts för mycket på nattklubben (ja Karlskoga har bara en) och suttits för mycket på parkbänkarna nere vid sjön.
  Därför känns det extra bra att sommaren nu börjar lida mot sitt slut så att livet i studion kan återvända med full kraft. Allt slöande och hängande gör en trött och dessutom finns det väldigt få skivor som gör sig själva.
 
Som tur är så såg vi till att bryta det dåliga mönstret igår genom att lägga några kanonstämmor på sången.
  För att vara helt ärlig var det inte alls min egen förtjänst, inte ens nästan. Min egen sån är nämligen som den alltid varit, ostämd och falsk. Men sången som las igår var det inte.
  Tove Ullsåker, all cred till henne, var nämligen där och bidrog med några perfekta tagningar som tog ungefär 10 minuter att lägga. Jag vill inte vara sån men för mig hade det tagit en halv dag att fixa till, om jag ens hade lyckats... 
  För övrigt kan nämnas att Tove egentligen är designer och har precis kommit in på "Designskolan" i Borås. Förlåt Tove men jag vet inte vad den heter på riktigt! Hon är en kanontjej som jag lärde känna för att hon gick någon klass över mig på estetiska programmet i Karlskoga. Efter det minns jag att jag och en kompis hjälpte deras band på en spelning när dom var förband till Detektivbyrån i Örebro. En spelning som var kanon!
  För övrigt är Toves band kanonbra och väl värda att kolla in: http://www.myspace.com/phomicmusic
  
Eftersom jag har så bra koll i studion glömde jag såklart helt bort att ta bilder av inspelningarna så den enda bilden som finns är den Tove använder som profil på Instagram..."Arty".
TOVE!
Albin
  

Kommentarer
Postat av: tove

Men tack Albin! Bra att du blev nöjd! Jag är gärna med igen om jag hinner komma hem innan du är klar!

Och så måste jag tillägga att det är Fredrik Hillbom som tagit bilden av mig. På cigaretter.tumblr.com hittar man mer från honom om man vill!

Svar: Inget att tacka för, det är jag som ska tacka! Jag är supernöjd och låten är i princip klar nu, det vart kanonbra! Jag skickar ett ex när det är klart och hör av dig så fort du kommer hem så ser vi om vi har något kvar då!
Jaha det är Fredrik alltså! Han har ju tagit bilder på vårt förra band och sådär, kanonkille! Du får hälsa honom från mig!
Albin Larslin

2012-08-20 @ 19:31:35
URL: http://hyperandrogyn.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0