Join The Orchestra!

"It's a town full of losers
Then we're pulling out of here to win"
 
Häromdagen gick jag in i en föredetta replokal som vi hade för några år sedan när jag spelade i ett betydligt rockigare band än "The Bad Dressed Arctic Explorers".
  Jag trodde att nostalgin skulle ligga i att gå in i en skitig lokal som jag inte varit i på något år men ack så fel jag hade. Nostalgin bestod nämligen helt i 150 osålda exemplar av en EP vid namn "Join The Orchestra" som låg i en låda på en hemmagjord förstärkare nersliten av allt för många förflyttningar och ingångar i olika dörrkarmar på olia ställen i Sverige.
 
För att ni ska förstå det här så var det så att jag för några år sedan lirade i ett rockband vid namnet Abbey Orchestra. Tror det var så att vi fick vårt namn efter att jag hade den inte allt för smickrande mailadressen [email protected] när jag var liten. Oskar Nielsen, leadsinger och galen bundsförvant, översatte Abbe till Abbey och Orchestra, ja det kom väl av att vi var som en orkester antar jag.
 
Abbey var inte mitt första band men det var absolut ett av de viktigaste, kanske det viktigaste jag haft än så länge.
  Det var Abbey som verkligen fick mig att förstå hur roligt det var att åka runt på spelningar och göra olika inspelningar i studion. Jag saknar att det bandet inte finns kvar men det blir så svårt när alla bor på olika ställen i Sverige. 
Vi var i alla fall ett band ganska länge.
  Från slutet på min gymnasieperiod och något år in i "vuxenlivet". I början bytte vi lite medlemmar men efter ett tag bestod vi av uppsättningen: Jag på gitarr och kör, Oskar på sång och gitarr, Adolf på Bas och Nicklas på trummor.
  Vi repade typ jämt och gjorde låtar i en rasande fart, en hel del bra och en hel del dåliga som det är med alla band. Vi fixade scenkläder, gjorde backdrop själva, mailade en massa spelställen, trodde vi var betydligt större än vad vi egentligen var, tävlade med andra band i Kga och så vidare. Framförallt hade vi sjukt kul och vi bodde mer eller mindre i replokalen under några år. Vi gjorde spelningar runt om i Sverige och spelade in en ep, alltså den EP:n som jag hittade i lokalen häromdagen. Nu kan ni förstå att nostalgin var total!
  Samma kväll gav jag bort en EP till Mattias som lirar med mig i "Torsdagsklubben/Tisdagsklubben/Bandet som söker nytt namn" och han tyckte att vi var kanon. Undrar om han ljög eller inte?
  
Hur som helst så finns det en hel del EP:s kvar om någon vill ha och man kan också lyssna på oss på myspace eller kolla på en ganska taskig inspelning från en spelning i Kumla på youtube. Jag länkar er prylarna här nedan, gå in och ta en titt!
Bandet
Oskar Nielsen - Sång och gitarr
Nicklas Andersson - Trummor
Albin Larslin - Gitarr
Victor Adolfsson - Bas
Rock it!
Lyssna på en av våra hits på:
http://www.myspace.com/abbeyorchestra
Kolla på vår spelning på:
http://www.youtube.com/watch?v=D_QSDFc3pe0

Kommentarer
Postat av: Mattias

Det var absolut ingen lögn. Jag tycker EPn är grym och den är för tillfället given på vägen mellan Kga och Öret.

Svar: Haha, härligt att höra Mattias! Nu blir pojkarna glada! Rep i veckan antar jag? Börjar få abstinens!
Albin Larslin

2012-09-01 @ 19:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0