Covers by men

Hallå där!
  Söndag i ett regnigt Karlskoga skapar inte så mycket mer än lördagsångest och många uppslag till deppiga ballader i en lägenhet som är inte går att gå i på grund av alla flaskor och glas överallt...Jag hatar att diska!
 
Hur som helst så finns det betydligt roligare saker i livet att hålla på med än att just diska, spela covers till exempel.
  En dag i veckan, oftast torsdag eller tisdag, träffar jag några fantastiska killar i ett garage någonstans i Karlskoga och ägnar några härliga timmar åt att spela och repa in nya covers. Det är ett härligt gäng med människor som samlats från olika håll och det viktigaste i replokalen är Espressomaskinen som står på ett bord i hörnet.
  Det är sjukt härligt att lira covers. Man bara tar en låt som någon annan har gjort och gör om den utan att behöva bry sig om att komma på egna melodier, ackord, texter och liknande. Allt det där är ju såklart också skitkul men ibland är det härligare att bara ägna sig åt musiken och hur man spelar ihop med andra.
  Jag är nyast i bandet och absolut yngst men det är ju det som är så gött. Det är ingen som tänker på sånt där och vi lirar massa härliga låtar som jag inte ens hört innan. Inen bryr sig om något annat en musiken och cover/fika stunden på torsdag/tisdag är en höjdpunkt varje vecka, Tack killar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0